Party Party - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Joeri Houte - WaarBenJij.nu Party Party - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Joeri Houte - WaarBenJij.nu

Party Party

Door: joerivanhoute

Blijf op de hoogte en volg Joeri

19 Juni 2010 | Libië, Tripoli

Mijn eerste weekend in Tripoli heb ik redelijk doorstaan. Het is echt raar om te zien wat alcohol doet met mensen die het niet gewend zijn om te drinken. Maar laat ik bij het begin beginnen…

Op donderdagavond, onze vrijdagavond, heb ik mijn eerste feestje in Tripoli gehad. Ik was razend nieuwsgierig naar hoe feestjes in een land als Libië er aan toe gaan. Samen met mijn Libische homies, die ik maandag ontmoet heb, zijn we gaan party crashen. Zij hebben er namelijk een sport van gemaakt om als Libiër zijnde binnen te komen op feesten van buitenlanders. De expat-gemeenschap is namelijk één van de weinige plaatsen waar zij aan alcohol kunnen komen. Je betaalt hier voor bier en sterke drank veel meer dan bij ons. Een blikje bier kost hier rond de negen euro en voor een fles Wodka ben je al snel het tienvoudige kwijt. Op het feestje van donderdagavond was alleen maar sterke drank aanwezig. Aangezien er hier een mentaliteit heerst van ik moet zoveel mogelijk drinken want anders is het op en ze geen idee hebben wanneer ze weer kunnen drinken, lag het dranktempo redelijk hoog. Just like home!
Op vrijdag, mijn eerste vrije dag, ben ik samen met Floortje Tripoli in geweest en hebben we ’s avonds met Engelsen, Fransen en Libiërs op een groot plein Engeland-Algerije gekeken. Ik weet nu hoe een allochtoon zich in Nederland moet voelen. We waren de enige blanken en bovendien hadden wij ook nog vrouwen bij ons, want natuurlijk helemaal niet kan. Best wel een apart sfeertje dus… Na de eerste helft ben ik samen met twee Libische studenten naar een erg leuk feestje van een Duitse gegaan. Hier waren voornamelijk belangrijke mensen, ambassadeurs en werknemers van oliebedrijven bijvoorbeeld, aanwezig en het is dan grappig om te zien hoe belachelijk zij zich gedragen na twee bier. Toen het feestje bijna klaar was hebben we nog 17 blikken bier naar buiten gesmokkeld, zodat mijn Libische vrienden weer even vooruit kunnen. Vergeet ik nog bijna te zeggen hoe grappig de weg terug was. Je zou denken dat in een land als Libië er geen zatte mensen zijn ’s avonds laat te vinden zijn. Forget it. Volgens mij is iedere bestuurder die op dat tijdstip op de weg is, op zijn minst aangeschoten.
Tenslotte hebben we zaterdagmiddag nog met een gemengd gezelschap (Libiers, Fransen, Engelsen, etc..) Nederland-Japan gekeken en iedereen verplicht om in het Oranje op te komen dagen. Mede door het positieve resultaat was dit ook een zeer geslaagde middag!

To be continued….

  • 19 Juni 2010 - 22:40

    Michiel:

    Dit is een stuk leuker verslag, nederland kampioen je weet :)

  • 20 Juni 2010 - 00:43

    Mauro:

    Mooi, je leeft dus nog. (ooh de dubbelzinnigheid)


  • 20 Juni 2010 - 08:13

    Leander:

    Ik dacht die Joeri gaat nu ongewild eindelijk eens iets aan die alcoholverslaving doen, maar zo te zien ben je de stijgende lijn van thuis alleen maar aan het doorzetten ;)

    Mooi man :P Leuk dat die Libiers ook een beetje relaxed zijn. Als ik aan Libie denk zie ik altijd alleen maar van die hooligans met theedoeken en bommen voor me.

    Het ga je goed!

  • 20 Juni 2010 - 13:00

    Roel:

    Ohh ohh... Floortje je nieuw doeleinde;)..

    haha, grapje hoor...
    Niet te veel zeggen dat ze in Nederland meer kunnen drinken hé.. anders zitten ze volgend jaar allemaal op Aida..;)haha.. groetjes.:)

  • 20 Juni 2010 - 19:04

    René:

    Ben blij dat je het naar je zin hebt!!

  • 20 Juni 2010 - 20:38

    Tim:

    supermooi!

  • 20 Juni 2010 - 22:27

    Marcel:

    baas! ben blij om te horen dat je t naar je zin hebt en gelijk goed ingewijd bent! .....? ;-)
    Enjoy the temporary expat life!

  • 21 Juni 2010 - 18:28

    Alexander:

    party crashen,bier naar buiten smokkelen,met vrouwen in het openbaar verschijnen.
    hahaha
    je wil echt daar de bak van binnen bekijken cker

  • 21 Juni 2010 - 19:36

    Annelienke:

    Joeri!!
    Klinkt spannend allemaal hoor :) Ben echt super benieuwd wat je nog meer mee gaat maken allemaal! Het ziet er op de foto's in ieder geval erg gezellig uit, maar had ook niet anders van jou verwacht ;)
    Veel plezier nog, kijk uit naar je volgende belevingen!
    xx

  • 25 Juni 2010 - 16:42

    Roel:

    Joeri!! Joeri!!

    Al veranderd in terrorist.. of valt het nog mee:Phaha...

    Spreek je!
    x

  • 26 Juni 2010 - 20:53

    Hakim:

    was your idea to smuggle beer joeri u party crasher ......
    ps : no more parties for u , u'll see

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Libië, Tripoli

Tripoli

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2010

Desert Trip

27 September 2010

Libya. What can I say....

12 September 2010

Het einde van de Ramadan en Ghadames-trip

15 Augustus 2010

Ramadan Part Two

11 Augustus 2010

Ramadan
Joeri

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 19897

Voorgaande reizen:

14 Juni 2010 - 05 Oktober 2010

Tripoli

Landen bezocht: