Ramadan - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Joeri Houte - WaarBenJij.nu Ramadan - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Joeri Houte - WaarBenJij.nu

Ramadan

Door: Joeri van Houte

Blijf op de hoogte en volg Joeri

11 Augustus 2010 | Libië, Tripoli

Op 14 augustus zit ik hier al weer precies twee maanden en wat gaat de tijd toch snel voorbij.

De afgelopen weken heb ik twee plaatsen met Romeinse ruines bezocht. De ene Leptis Magna had ik al een keer gezien, dus daar was niets nieuws onder de zon. In Sabratha, de andere, was ik echter nog nooit geweest. Sabratha lijkt veel op Leptis en stamt ook uit dezelfde periode. Samen met Tripoli vormde dit in de Romeinse tijd Tripolitania. In Sabratha staat een schitterend amfitheater in goede staat nog steeds overeind. Naast de vele tempels en mooie toegangspoort was dit zeker de moeite van het bezichtigen waard. Net als in Leptis was ik ook in Sabratha zo’n beetje de enige toerist.

Naast deze twee toeristische tripjes is er niet heel veel spannends meer gebeurd. Het leven gaat hier wel zijn gangetje. Door de week is het werken en in de weekenden zijn er vaak wel feestjes en gaan we overdag naar het strand. Afgelopen donderdag voor het eerst het cafe van de Britse ambassade bezocht. Het is een soort pubachtige setting met een grote bar waar ze alle normale alcoholische versnaperingen hebben die wij in Nederland gewend zijn. Was een mooi avond waar ik me niet heel veel meer van kan herinneren…

Vandaag is de Ramadanperiode van start gegaan. Een maand lang mag je bijvoorbeeld niet eten, drinken of roken tussen zonsopgang en zonsondergang. Aangezien heel de maatschappij in Libië op dit fenomeen is ingesteld, heb ik maar besloten om me solidair te verklaren met mijn Libische vrienden, collega’s en de samenleving. Ik bedoel hoe moeilijk kan het zijn om ruim vier weken tussen 05:00 t/m 20:00 niet te mogen eten en drinken? Aangezien ik al een bierdieet heb, kan dit er vast ook nog wel bij! Toch….?


Al mijn foto's:
http://picasaweb.google.nl/111652038969009823147/Tripoli201002#

  • 11 Augustus 2010 - 09:17

    Joyce:

    Hey Joeri!
    Leuk om weer wat van je te horen.

    Veel succes met de Ramadan! Je laat ons toch wel weten hoe/of je het vol houd?

    Groetjes Joyce

  • 11 Augustus 2010 - 09:21

    Martijn:

    Goed bezig!
    Man je komt straks topfit thuis met het figuur van een topsporter! Zo iemand kunnen we nog wel gebruiken in de selectie :)

  • 11 Augustus 2010 - 12:39

    Yannika:

    Ha Joeri,

    Een update over 2 weekjes met de meest moeilijke momenten is toch wel gewenst! Denk dat het lastig wordt omdat je dit nog nooit gedaan hebt. Aan de andere kant zie je weinig mensen eten waardoor je het misschien wel uitstekend lukt. Ben benieuwd!

    Groetjes, Yannika

  • 13 Augustus 2010 - 21:31

    Alexander:

    lol nu word je helemaal z'n magere garnaal.:)
    ben benieuwd of je da volhoud.
    of was het eten toch al niet te vreten??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Libië, Tripoli

Tripoli

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2010

Desert Trip

27 September 2010

Libya. What can I say....

12 September 2010

Het einde van de Ramadan en Ghadames-trip

15 Augustus 2010

Ramadan Part Two

11 Augustus 2010

Ramadan
Joeri

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 19887

Voorgaande reizen:

14 Juni 2010 - 05 Oktober 2010

Tripoli

Landen bezocht: