Bijna een maand in Libië - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Joeri Houte - WaarBenJij.nu Bijna een maand in Libië - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Joeri Houte - WaarBenJij.nu

Bijna een maand in Libië

Door: joerivanhoute

Blijf op de hoogte en volg Joeri

06 Juli 2010 | Libië, Tripoli

Allereerst mijn excuses voor het tijdelijk verwaarlozen van mijn weblog. Vanwege drukte, geen internet in mijn appartement en pure luiheid heb ik het een tijdje niet bijgehouden. Hoogste tijd voor een nieuwe update dus!

Ik ben al weer aan mijn vierde week in Libië bezig en ik heb echt het gevoel dat de tijd in Tripoli twee keer zo snel voorbij vliegt dan in Nederland. Komt waarschijnlijk ook omdat hier voor mij alles nieuw is. De afgelopen weken heb ik genoeg meegemaakt om menig weblog mee te vullen, maar ik ga proberen om niet al te veel uit te wijden.

Zo was er de afgelopen dagen bijvoorbeeld een delegatie uit Nederland op bezoek. Deze bestond uit de Secretaris-Generaal van ons ministerie van Buitenlandse Zaken (dat is na de minister van buza de hoogste man op het ministerie), een aantal journalisten en de familie van het jongetje dat de vliegtuigcrash heeft overleefd. Zij verbleven hier drie dagen om iedereen (dokters, brandweermannen) in Libië te bedanken voor hun inzet. Het was erg interessant om zo’n bezoek mee te mogen maken. Uiteraard hebben we op kosten van jullie belastinggeld veels te veel en te duur gegeten en gedronken.

Afgelopen zaterdag ben ik met twee journalisten van The Times, een Fransman en een Argentijnse, naar Leptis Magna geweest. Dit is een soort Pompei, maar dan in Libië. Het is een mooie en goed bewaarde, oude Romeinse stad. We liepen hier als enige toeristen rond, wat erg vreemd was om te ervaren. Had deze plaats in Europa gelegen, dan was het aantal Japanners waarschijnlijk niet te overzien geweest.

Die week daarvoor zijn we in de nacht van donderdag op vrijdag gaan kamperen op een strand op 100 km van Tripoli. Met een mannetje of tien hebben we twee tenten opgezet, zelf gebrouwen bier gedronken, waterpijp gerookt en gebarbecued. Het was een erg geslaagde trip te noemen. Uiteraard was ik by far de witste persoon van het gezelschap en natuurlijk zag ik na het kamperen het meeste rood van allemaal. Mijn bijnaam is hier nu ook milkbottle…. Als ik eerlijk ben word ik toch liever de Tsunami op links genoemd.

Gisteren is Floortje naar huis gegaan, waardoor ik de komende maand alleen in het appartement en op ons kantoortje zit. Ik ben nu dus officieel king of my castle voor iets meer dan een maand. Op 13 augustus komt de volgende trainee pas, wat overigens tegelijkertijd is met het begin van de Ramadan. Ik ben benieuwd wat dat weer met zich mee gaat brengen…

Verder ga ik proberen om al mijn foto’s via Picassa online te zetten en de link hier te plaatsen, zodat jullie een beetje een beeld krijgen van Libië. Ook moet ik nog even kwijt dat mijn Nederlandse nummer hier niet werkt en ik een Libische simkaart heb moeten kopen. Dit is mijn (tijdelijke) nieuwe nummer: +218918395336.

  • 06 Juli 2010 - 14:21

    Roel:

    Hee joeri,
    Héhé het werd tijd!...
    Dus dat zijn geen romantische nachten meer voor jou? pff. .vervelend...
    Klinkt allemaal goed kerel.. .kun je Nederland ook nog een beetje volgen op het WK?
    Kampioenen??!!!;)...
    Het gaat je goed jongen en ik spreek je gauw weer...
    Groetjes:)

  • 06 Juli 2010 - 14:21

    Stefan:

    Hee! Een telefoonnummer, daar ga ik eens gebruik van maken. Leuke verhalen trouwens, en het klinkt wat relaxter dan mn korte tijd in Saudi Arabie.
    Ik ben erg benieuwd naar je foto's. Take care, en groetjes uit Utrecht !

  • 06 Juli 2010 - 14:25

    Joliena:

    Hey Joeriboii!!! Ik ben blij te horen dat je ervan geniet, want dat gun ik je zo!!! Geniet van je 2 maandjes, en we zullen wat kampioensbiertjes voor je bewaren!!! Kusje en TAKE CARE!!!

  • 06 Juli 2010 - 15:23

    Geerte:

    Hey Joeri!!
    Wat fijn om te horen dat je het leuk hebt! Gelukkig heb je je zorgen gemaakt voor niks en kun je toch nog lekker biertjes drinken;) Heel veel plezier nog daar xxjes vanuit Utrecht

  • 06 Juli 2010 - 16:02

    Tom:

    Hee Kerel,
    Ik hoorde dat je terug zou komen als we wereldkampioen worden, haha. Maak ze daar maar gek.
    Maar leuk om te horen dat je het daar toch nog los kan gaan en dat je er van geniet.

    Maar zo'n etentje op onze kosten ben ik niet van gediend, dus als je terug komt leg je maar 2x zoveel pot in=P.

    Geniet nog in deze 2 maanden en als je terug komt laten wij je wel zien dat de tijd nog sneller kan gaan.

    xxx

  • 06 Juli 2010 - 19:09

    Tim:

    jee, tom, ik verwacht van jou een speech als ie terugkomt.

    cool weer wat te lezen! have fun!

  • 07 Juli 2010 - 10:02

    Gijs:

    Hee, wat gaaf dat je al zoveel contacten hebt.

    Heb net Leptis Magna opgezocht, ziet er erg mooi uit! Wacht op de foto's.

    Veel plezier daar en zorg dat de Libiers het weten als we WK kampioen worden!
    Groeten.

  • 07 Juli 2010 - 12:47

    Leander:

    Tsunami op links? Ik dacht eerder Slager op rechts.

    Leuk dat je het naar je zin hebt :)

    Voor de rest:

    www.cheaptickets.nl

    Kampioenen!

  • 09 Juli 2010 - 18:50

    Joeri Van Houte:

    Bedankt voor al jullie reacties! Het is erg leuk om ze lezen! Idd geen romantische nachtjes meer voor mij, maar gelukkig kan ik wel het WK hier volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Libië, Tripoli

Tripoli

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2010

Desert Trip

27 September 2010

Libya. What can I say....

12 September 2010

Het einde van de Ramadan en Ghadames-trip

15 Augustus 2010

Ramadan Part Two

11 Augustus 2010

Ramadan
Joeri

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 19901

Voorgaande reizen:

14 Juni 2010 - 05 Oktober 2010

Tripoli

Landen bezocht: